Raport: Media a festiwale 2015

PRESS SERVICE opublikował niedawno raport medialny dotyczących letnich festiwali w Polsce. Badanie dotyczyło obecności medialnej letnich festiwali muzycznych w Polsce (w okresie od 1 czerwca do 13 września).

W tym roku (jak i w latach ubiegłych) w zestawieniu przoduje tzw. „wielkie trio festiwalowe” czyli Przystanek Woodstock (19391 informacji), Open’er Festival (11283 informacji) i organizowany przez Artura Rojka, katowicki OFF (6856 informacji). Po raz pierwszy w tym zestawieniu, uwzględniono też Wooded Festiwal, który zajął ostatnie miejsce (ex aequo z ostrowskim Tatarakiem) sumą 36 informacji na temat wydarzenia.
Raport festiwale press service
 
Wśród rodzajów mediów wybranych do komunikacji wydarzenia króluje internet. Również i w tym zestawieniu przoduje kostrzyński Woodstock (18260 informacji). Gdyński Open’er wygrywa za to w publikacjach prasowych (571 informacji). Radio i telewizja ponownie do Przystanku (odpowiednio 482 i 330 informacji). W czerwcu i wrześniu najwięcej publikacji zanotował Open’er Festival, zaś w lipcu i sierpniu impreza, organizowana przez Jurka Owsiaka.
Raport festiwale press service
 
Na zakończenie rankingu uwzględniono wartość ekwiwalentu reklamowego w którym aż 13 z 19 pozycji zanotowało wartość powyżej 1 mln złotych. Na czele gdyński Open’er (suma 36 137 670 zł), Przystanek Woodstock (26 862 924 zł), a za nim OFF Festiwal (17 812 359 zł).
Raport festiwale press service
 

Dla tych, którzy postrzegają festiwale tylko przez pryzmat „picia piwa do rana i słuchania głośniej muzki”(cytując pana Zygmunta z filmu promocyjnego Up To Date) ten raport to fizyczny dowód na to, że organizacja festiwalu to przede wszystkim biznes. Biznes wymagający ogromnej wiedzy, trudnych decyzji i poświęceń, nie tylko w obszarze muzyki ale również w kwestii PR-u. 

Pełen raport znajdziecie TUTAJ.